Rise of the Tomb Raider


Μπορεί οι κονσόλες νέας γενιάς να βρίσκονται στο δεύτερο έτος της ζωής τους, όμως η μάχη για την προτίμηση των gamers δεν έχει ακόμα καταλαγιάσει. Μετά την αρχική αποτυχημένη multimedia προσέγγιση,
η Microsoft έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στα παιχνίδια, και καταβάλει σημαντική προσπάθεια να κλείσει αποκλειστικούς τίτλους ή έστω time exclusive συμφωνίες. Τέτοια περίπτωση είναι το νέο Tomb Raider που κυκλοφορεί αυτή στιγμή στις δύο κονσόλες της Microsoft, με το PC και το PS4 να ακολουθούν κάποια στιγμή μέσα στο 2016.

To Rise of the Tomb Raider, όπως ονομάζεται ο νέος τίτλος, αποτελεί τη συνέχεια του reboot του franchise του 2003. Συνεπώς αυτή τη φορά δεν έχουμε ένα παιχνίδι που φέρνει τα πάνω-κάτω, αλλά ένα παιχνίδι που συνεχίζει στα ίδια χνάρια δένοντας την ιστορία και δίνοντας στον παίκτη να καταλάβει πως πλέον έχει στα χέρια του μια Lara που ωριμάζει κι ενηλικιώνεται, φορώντας επάξια το μανδύα του θηλυκού Indiana Jones. H ιστορία εξελίσσεται περίπου έναν χρόνο μετά από την ιστορία του προηγούμενου τίτλου, και η Lara ξεκινά ένα επικίνδυνο ταξίδι, προκειμένου να συνεχίσει το έργο του πατέρα της και να αποδείξει πως δεν αποτελούσε κάποιον φαντασμένο τυχοδιώκτη που κυνηγούσε χίμαιρες, αλλά ένα σοβαρό αρχαιολόγο που αναζητούσε υπαρκτά αρχαιολογικά artifacts και που αδίκως λοιδορήθηκε και οδηγήθηκε στην αυτοκτονία. Αντικείμενο της αποστολής είναι η ανακάλυψη του Divine Source ένα αρχαίο εύρημα που υποτίθεται ότι κρατάει το κλειδί της αθανασίας.


Αν και το στόρι μοιάζει τετριμμένο, αφού στον πυρήνα του δεν διαφέρει από τη αναζήτηση του Holy Grail από τον Indiana Jones και του Fountain of Youth από τον Nathan Drake, εντούτοις το σενάριο που υπογράφει η Rhianna Pratchett, κόρη του γνωστού συγγραφέα Terry Pratchett, κρύβει αρκετές ανατροπές και δυνατές συγκινήσεις που θα καταφέρουν να σας βάλουν στο πετσί της ηρωίδας. Σε αυτό βοηθάει και η έντονη προσωπικότητα του αντιπάλου της Lara, του παρανοϊκού Konstantine, ο οποίος τη μία στιγμή εμφανίζεται σκληρός και αδίστακτος και την επόμενη παρακαλάει τον Θεό για καθοδήγηση.


Όπως ο χαρακτήρας της Lara αλλάζει και ωριμάζει σε αυτό το επεισόδιο, το ίδιο έχει συμβεί και με το gameplay. Ο προηγούμενος τίτλος είχε κατακριθεί από αρκετούς, ότι έδινε υπερβολική βαρύτητα στο action στοιχείο, παραγκωνίζοντας το κομμάτι της εξερεύνησης και των γρίφων. H Crystal Dynamics πήρε στα σοβαρά αυτή την κριτική, κι έτσι το RoTTT μπορεί να προσφέρει άπλετη εξερεύνηση σε όσους το επιθυμούν. Η διάρκεια της βασικής ιστορίας δεν είναι μεγαλύτερη από του προηγούμενου τίτλου, γύρω στις 12-15 ώρες, όμως αν αποφασίσετε να εξερευνήσετε το περιβάλλοντα, να βρείτε κρυμμένους τάφους, Challenge Tombs όπως τους ονομάζει η εταιρεία, και να ανακαλύψετε όλα τα μυστικά η διάρκεια του τίτλου διπλασιάζετε.

H εξερεύνησή τους μπορεί να είναι προαιρετική, όμως είναι πιο ουσιαστική απ’ ό,τι στα περισσότερα παιχνίδια: Ο κάθε κρυφός τάφος σάς ανταμείβει με Skill points, τα οποία ενισχύουν τις ικανότητές σας, που με τη σειρά τους σας επιτρέπουν την καλύτερη εξερεύνηση των περιοχών, αφού υπάρχουν σημεία απρόσιτα αν δεν έχετε συγκεκριμένα Skills. Παράλληλα, τα αντικείμενα που βρίσκετε στους τάφους ανοίγουν νέους γρίφους και ξεκλειδώνουν νέες περιοχές ανανεώνοντας τον κύκλο της εξερεύνησης. To Skill Tree αποτελείται από τρία μονοπάτια [Βrawler, Hunter και Naturalist] και το κάθε μονοπάτι περιλαμβάνει 16-18 skills. Η κατανομή των Skill Points γίνεται στα διάφορα campfires που βρίσκονται διάσπαρτα στους χάρτες, ενώ στα ίδια σημεία μπορείτε να αναβαθμίσετε και τα όπλα και των εξοπλισμό σας. Για αυτές τις αναβαθμίσεις θα χρειαστείτε πρώτες ύλες, τις οποίες συγκεντρώνετε από τα πτώματα αντιπάλων, από δέρματα ζώων, από φυτά κ.λπ., σε μια διαδικασία που μας θύμισε αρκετά το σύστημα του Far Cry. Σε αυτό το σημείο θα μπορούσαμε να πούμε πως όλες αυτές οι πρώτες ύλες λειτουργούν κάπως αποπροσανατολιστικά από τον υπέροχο κόσμο του RoTT, όμως είναι στο χέρι σας πώς θα μοιράσετε τις δραστηριότητές σας κάθε στιγμή.

0 σχόλια: