Συνέντευξη με την LG: 'Tο G5 είναι σαν ελβετικός σουγιάς'


Με την ανακοίνωση του G5 κάνετε ένα γενναίο βήμα φέρνοντας στην αγορά το πρώτο ημι-αρθρωτό smartphone.
Πως επιλέξατε μία τόσο ριζοσπαστική σχεδίαση και με ποιο κριτήριο αποφασίσατε ποια θα είναι τα πρώτα αρθρώματα;
Πρώτα απ’ όλα, δε νομίζω ότι είναι μια ριζοσπαστική απόφαση, πιστεύω πως ολόκληρη η βιομηχανία πρέπει να είναι πιο δημιουργική. Θέλω να πω, τα τελευταία χρόνια η εστίαση ήταν υπερβολικά στα χαρακτηριστικά hardware, πράγματα για τα οποία οι καταναλωτές δεν νοιάζονται πραγματικά. Μόνο οι σκληροπυρηνικοί geeks ενδιαφέρονται για την ανάλυση και τη χωρητικότητα της μπαταρίας, σωστά; Όλοι οι καταναλωτές θέλουν να ξέρουν αν το τηλέφωνό τους θα λειτουργεί όλη την ημέρα και ότι η οθόνη είναι αρκετά καλή για να βλέπουν φωτογραφίες ή βίντεο. Δεν τους ενδιαφέρει αν είναι 5,35 ή 4,95 ίντσες. Γι’ αυτό και δεν πιστεύω ότι ήταν τόσο ριζοσπαστικό, ενώ από την άλλη ήταν κάτι που εδώ και καιρό βλέπαμε ότι θα ερχόταν. Γνωρίζαμε εδώ και πολλά χρόνια ότι αυτός ο αγώνας δρόμου για τα χαρακτηριστικά και την ταχύτητα κάποια στιγμή θα τελείωνε. Δεν θα υπήρχε η ανάγκη να συγκρίνουμε ταχύτητες πλέον, γιατί οι καταναλωτές δεν νοιάζονται πια. Ξεκινήσαμε την ανάπτυξη του G5 τρία χρόνια πριν και από τότε είχαμε αποφασίσει ότι έπρεπε να κινηθούμε προς αυτήν την κατεύθυνση, δίνοντας προτεραιότητα στις ανάγκες των καταναλωτών. Γιατί δημιουργήσαμε τα πρώτα modules γύρω από την κάμερα, το VR ή τη μουσική; Επειδή πιστεύουμε ότι αυτά ενδιαφέρουν τους καταναλωτές. Το G5 αφορά τα πάντα γύρω από την ψυχαγωγία.
Και γιατί όχι κι ένα αξεσουάρ για gaming;
Είναι καθ’ οδόν… Αυτά τα αξεσουάρ απευθύνονται σε πιο ειδικό κοινό. Πολύ περισσότεροι άνθρωποι απολαμβάνουν μουσική στο κινητό τους απ’ ότι παιχνίδια. Αν δούμε συνολικά την αγορά των καταναλωτών, δεν απευθύνεται τόσο σε geeks όσο θα πίστευε κανείς διαβάζοντας όλα αυτά τα τεχνολογικά websites. Η μεγαλύτερη μάζα των καταναλωτών δεν σκέφτεται με αυτόν τον τρόπο.
Άρα υπάρχουν κι άλλα modules στα σχέδια...

Βέβαια, υπάρχουν πολλά σε στάδιο ανάπτυξης στα οποία δεν αναφερθήκαμε καθόλου κατά την συνέντευξη τύπου [στη Βαρκελώνη]. Είδατε την action cam, το rolling bot, το χειριστήριο για τα drones – δεν είναι καν έτοιμα για επίδειξη, εκτός από το rolling bot. Αλλά μην ανησυχείτε, υπάρχουν μπόλικα πράγματα που απλά δεν μπορούσαμε να δείξουμε επειδή δεν έχουν φτάσει σε ικανό επίπεδο ανάπτυξης, αλλά φανταστείτε κάθε χρόνο να έχετε νέα modules όχι μόνο από την LG, αλλά και από άλλες εταιρείες. Πρόκειται για ένα ανεξάντλητο οικοσύστημα, για περισσότερο από έναν χρόνο ελπίζουμε. Περιμένω και η επόμενη γενιά G να έχει συμβατότητα με τα ίδια modules. Κι αν το G6 ή όπως αλλιώς ονομάζεται το επόμενο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί με αυτά τα modules, έχουμε έναν κύκλο ζωής δύο ή τεσσάρων ετών. Ελπίζουμε να συνεχίσουμε σε βάθος χρόνου.
Είναι στα σχέδιά σας μια συνεργασία με άλλες εταιρείες για την επέκταση της γκάμας των προσφερόμενων modules;

Σας λέω με 100% βεβαιότητα ότι θα είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασία με τρίτους, αλλά ελπίζουμε και με τους καταναλωτές – να μπορέσουμε να πάρουμε ιδέες από το ίδιο το κοινό για την ανάπτυξη μελλοντικών modules. Επαναλαμβάνω ότι τα modules βασίζονται στην πεποίθησή μας ότι προτεραιότητα είναι οι καταναλωτές και οι επιθυμίες τους. Δεν φτιάχνουμε ένα τηλέφωνο για 7 δισεκατομμύρια ανθρώπους, αλλά ένα τηλέφωνο και πολλά αρθρώματα για δισεκατομμύρια ανθρώπους. Οπότε πιστεύω ότι το σκεπτικό γενικότερα είναι διαφορετικό.
Ο αρθρωτός σχεδιασμός, όμως, ενέχει και τον κίνδυνο της αστοχίας...
Ναι, αν βλέπετε το ποτήρι μισοάδειο…
Ναι αλλά κάτι που κουμπώνει και ξεκουμπώνει σε μια συσκευή μπορεί να προκαλέσει βλάβη.
Το ίδιο θα μπορούσε να πει κανείς για τις αφαιρούμενες μπαταρίες. Είμαι σίγουρος ότι κάποιες εταιρείες το σκέφτηκαν έτσι και γι’ αυτό έκαναν μη αφαιρούμενες τις μπαταρίες. Αυτός ο ισχυρισμός μπορεί να εφαρμοστεί σε οτιδήποτε είναι αφαιρούμενο, αλλά δεν θέλουμε να πέσουμε σε αυτήν την παγίδα. Απλά και μόνο επειδή κάτι είναι αφαιρούμενο, δεν σημαίνει ότι έχει περισσότερες πιθανότητες να αστοχήσει. Αν έχει πιθανότητες να αστοχήσει, τότε πρέπει να χρησιμοποιήσεις την εμπειρία σου για να το βελτιώσεις, αλλιώς έχεις κάνει κακό σχεδιασμό και κακό μάρκετινγκ.

0 σχόλια: