Hitman: Episode 2 Sapienza


Την διανομή τίτλου σε επεισόδια δε χωράει αμφιβολία ότι την απεχθάνονται όλοι – εμείς  έχουμε και έναν επιπρόσθετο λόγο γιατί δημιουργεί την αμήχανη στιγμή της άχαρης επανάληψης στο κείμενο της κριτικής.
 Το μόνο θετικό της υπόθεσης στην περίπτωση του Hitman είναι τα 9.99€ που θα γλιτώσουν όσοι δεν έμειναν ευχαριστημένοι με την εικόνα του προλόγου και της αποστολής Showstopper (υπήρχαν τέτοιοι άραγε;)…

Αντίο λοιπόν Παρίσι, καλημέρα Sapienza! Η φινέτσα και η γκλαμουριά ακολουθούν τα βήματα του Agent 47 και στο δεύτερο επεισόδιο που πάει διακοπές σε ιταλικό έδαφος. Η Sapienza  μπορεί να είναι μια φανταστική τοποθεσία, βασίζεται όμως στην παραπάνω από πραγματική, γραφική ακτή Αμάλφι που προσελκύει χιλιάδες τουρίστες ετησίως. Φυσικά λόγω του Μεσογειακού χαρακτήρα και της νησιώτικης ατμόσφαιρας ,η Sapienza μεταδίδει ολίγον και από Ελλάδα, θυμίζοντας νησί του Ιονίου.

Ο χάρτης είναι εμφανώς μεγαλύτερος σε σύγκριση με την έπαυλη στο Παρίσι και το βασικότερο υπάρχει μία ποικιλομορφία που δεν την είχαμε συναντήσει στο πρώτο επεισόδιο . Η σημαντικότερη διαφοροποίηση έγκειται στους εξωτερικούς χώρους, καθώς στην πλειονότητα των περιστάσεων μετακινείστε και… «ραδιουργείτε» στους δρόμους του πανέμορφου κολπίσκου. Πέραν από την πολυτελή έπαυλη όπου εδρεύουν οι στόχοι σας, ο χάρτης περιλαμβάνει το χωριό στην ολότητα του. Η Sapienza διαθέτει την καθολική εκκλησία της, πύργο-παρατηρητήριο από την εποχή των Ενετών, την κεντρική πλατεία με τα τουριστικά σοκάκια της, ακριβή αγορά ρούχων καθώς και λιμάνι με προβλήτα. H ενδελεχής εξερεύνηση θα αποκαλύψει ένα εκτενές δίκτυο υπονόμων, στο οποίο μπορεί να κινείται αθόρυβα ο Agent καθώς και ένα κρυφό εργαστήριο παρασκευής βιοχημικών όπλων!  Μακράν είναι ο πιο φιλόδοξος χάρτης που έχει παρουσιαστεί ποτέ στην σειρά Hitman.

Φυσικά η μεγάλη έκταση του χάρτη θα ήταν ανούσια αν έμενε αναξιοποίητη. Τα opportunities (οι προϋποθέσεις που δημιουργούν την ευκαιρία για να βρεθείτε κοντά στα υποψήφια θύματα σας)  έχουν πλέον πιο διακριτό ρόλο, είναι περισσότερα αριθμητικά και διάσπαρτα ομοιόμορφα σε όλους τους επιμέρους χώρους.  Οι NPC που κουτσομπολεύουν, μιλάνε στο κινητό ή… εξομολογούνται στην εκκλησία, μαρτυρούν πιθανές τρύπες στην φαινομενικά θωρακισμένη ασφάλεια των σημαντικών στόχων του Agent 47.

Όπως και στο Παρίσι, ο Hitman πρέπει να εκτελέσει δύο άτομα που είναι υπεύθυνα για την δημιουργία ενός θανατηφόρου ιού, να καταστρέψει το μοναδικό δείγμα του ιού και φυσικά να αποδράσει από την Sapienza. Ο τρόπος εκτέλεσης του σχεδίου όπως πάντα, επαφίεται καθαρά στην δική σας βούληση και στο γούστο σας. Οι επιλογές παραμένουν απεριόριστες και διατηρούν το βιτριολικό, μαύρο χιούμορ που αποτελεί σήμα κατατεθέν του Hitman. Ο Agent 47 γίνεται ψυχολόγος, εν δυνάμει εραστής, μάγειρας,  ενώ μέχρι και το πτώμα θα υποδυθεί προκειμένου να βρεθεί στο μονοπάτι των θυμάτων του. Τα χτυπήματα μπορεί να γίνει πατροπαράδοτα εν κρυπτώ, αλλά υπάρχουν και πιο «extreme» λύσεις, όπως ο κανονιοβολισμός από απόσταση! Παραμένουν απολαυστικότατες, ιδιαίτερα όταν ανακαλύπτετε τυχαία έναν εντελώς θεότρελο τρόπο για να δολοφονήσετε κάποιον.


Σημειώστε πως (ευτυχώς) πλέον δεν υπάρχει all-round μεταμφίεση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αλωνίζετε παντού, όπως συνέβη με το κουστούμι του Kruger του αρχικού επεισοδίου. Οι φρουροί είναι πλέον ψυλλιασμένοι και δεν σας αφήνουν σε χλωρό κλαρί αν αντιληφθούν κάτι ύποπτο ή αν περιφέρεστε με μη ενδεδειγμένη αμφίεση. Φυσικά το A.I. δεν έχει τροποποιηθεί και εξακολουθούν οι κάπως… χαζές αντιδράσεις, με μπράβους που επιστρέφουν γρήγορα στις θέσεις τους, ακόμα και αν έχετε σκοτώσει κάποιον διπλά τους.

Κατά τα άλλα, το gameplay παραμένει στα επίπεδα του Paris, συνδυάζοντας επιτυχώς τον σχεδιασμό του Blood Money με τους μηχανισμούς του Absolution. O χάρτης της Sapienza βρίσκει την σειρά στα καλύτερα της (μεγάλο ποσοστό του community ισχυρίζεται ότι είναι ο κορυφαίος του franchise). Εξυπακούεται ότι η ποιότητα του map στο campaign έχει αντίκτυπο και στα Contracts, που πλέον διαθέτουν διευρυμένο ορίζοντα επιλογών, περισσότερους πιθανούς στόχους και ξεκάθαρη sandbox φιλοσοφία.


Ο μηχανισμός των challenges παραμένει, επιβραβεύοντας κάθε ξεχωριστή ενέργεια με XP στο τέλος της αποστολής. Τα XP/Levels ξεκλειδώνουν περισσότερες επιλογές ως προς το σημείο διείσδυσης στον χάρτη και καινούργια gadgets/όπλα. Υπάρχει δηλαδή αρκετό τυράκι για να σας δώσει κίνητρο να παίξετε ξανά και ξανά την αποστολή.

H μπουκιά παραμένει λειψή αλλά γευστικότατη και πλήρης σε gameplay που ανταμείβει. Τα Escalation Missions συνεχίζουν και ανανεώνονται σε εβδομαδιαία βάση και κρατούν την φλόγα του ενδιαφέροντος αναμμένη.  Ελπίζουμε, πλέον πιο βάσιμα, σε εξίσου καλή συνέχεια.

0 σχόλια: