Gears of War 4 Review


Το Gears of War είναι ένα gaming franchise, το οποίο δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς χαρακτήρισε μία ολόκληρη εποχή και έγινε η αιτία για εκατομμύρια gamers να δώσουν την ψήφο εμπιστοσύνης τους στη Microsoft και στο Xbox 360,







έναντι της αιωνίας της αντιπάλου, Sony. Αναμφίβολα, το πρώτο game της σειράς που κυκλοφόρησε το 2006 η Epic Games, θεωρήθηκε «επαναστατικό» για τα δεδομένα της εποχής του. Η εκπληκτική game engine, τα πρωτοποριακά cover mechanics, το solid multiplayer και το εκρηκτικό story κατέστησαν το Gears, ένα «must-have» που λειτούργησε παράλληλα και ως system seller. Toν πρώτο τίτλο ακολούθησαν 3 ακόμη GoW (2, 3 και Judgement), τα οποία εμβάθυναν και επέκτειναν ακόμη περισσότερο το story της σύγκρουσης ανάμεσα στις δυνάμεις των ανθρώπων και στους εξωγήινους Locust, ενώ παράλληλα οι developers πατώντας πάνω στην ίδια συνταγή του πρώτου μέρους, επιχείρησαν με επιτυχία να βελτιώσουν πολλούς από τους επιμέρους τομείς του gameplay, φτάνοντας μάλιστα το Xbox 360 στα «τεχνολογικά όρια» του. 10 χρόνια σχεδόν μετά από την κυκλοφορία του πρώτου ιστορικού Gears, η Microsoft σε συνεργασία με την Coalition φέρνουν στo Xbox One και στα PC, το πέμπτο Gears, το οποίο ονομάζεται… Gears of War 4. Με ένα όνομα λοιπόν τόσο «βαρύ», το ερώτημα λοιπόν που εύλογα τίθεται είναι κατά πόσο μπορεί το Gears of War 4 να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων; Η απάντηση στο review που ακολουθεί…

Περίπου 25 χρόνια έχουν περάσει από τότε που έληξε ο βίαιος πόλεμος ανάμεσα στις δυνάμεις της COG (Coalition of Ordered Gorvements) και τους Locust. Το υπερόπλο Imulsion Countermeasure που χρησιμοποιήθηκε στο Gears 3 διέλυσε τους Locust και τους Lambent, αλλά παράλληλα αφάνισε και τους φυσικούς πόρους του πλανήτη Sera. Για αυτό και στο Gears of War 4 βλέπουμε έναν τελείως διαφορετικό πλανήτη… Η κυβέρνηση της COG έχει εδραιώσει την εξουσία της σε μία κοινωνία  όπου βασιλεύουν οι αντιθέσεις και ο κοινωνικός αποκλεισμός. Εφαρμόζοντας καθαρά απολυταρχικές τακτικές η COG δεν είναι και ιδιαίτερα αρεστή σε όλους τους κατοίκους του Sera, οι οποίοι αρκετοί εξ΄ αυτών έχουν αποφασίσει να μην συμμορφωθούν με τις υποδείξεις της πρωθυπουργού Jinn, η οποία μάλλον δεν φημίζεται και τόσο για τις «δημοκρατικές καταβολές» της. Οι συγκεκριμένοι «απόκληροι» έχουν δημιουργήσει τις δικές τους αποικίες, μακριά από τον τεχνολογικό πολιτισμό της COG και προσπαθούν να επιβιώσουν κάτω από πραγματικά αντίξοες συνθήκες.

Θυμίζοντας σε σκηνικό κάτι από Hunger Games, όταν ξεκινάει το Gears of War γνωριζόμαστε με τον J.D. Fenix (ναι πρόκειται για τον γιο του Marcus που έχει αποχωρήσει από τις τάξεις των στρατιωτών της COG), τον Del, την Kait και τον εκκεντρικό θείο της Kait, Oscar. Οι 4 τους καλούνται στην αρχή να διεισδύσουν στις εγκαταστάσεις της COG και να κλέψουν έναν special fabricator, ο οποίος θα βοηθήσει στην κατασκευή αμυντικών όπλων για την αποικία τους. Ως είθισται βέβαια τα πράγματα κάπου στραβώνουν στην πορεία και βρίσκεστε εσείς και η ομάδα σας να αντιμετωπίζετε τα ρομπότ της COG που επιχειρούν να καταπνίξουν κάθε αντιφρονούντα. Φυσικά, αυτό είναι η κορυφή του παγόβουνου, καθώς πολύ σύντομα οι ήρωες μας θα βρεθούν ενώπιον μίας ακόμη μεγαλύτερης απειλής (Swarm), η οποία εάν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως και αποτελεσματικά οι μέρες της ανθρωπότητας θα είναι μετρημένες, ενώ ο γερασμένος Marcus Fenix θα πραγματοποιήσει το δυναμικό του comeback. To σενάριο του Gears 4 αν και δεν διεκδικεί δάφνες πρωτοτυπίας για μία ακόμη φορά δείχνει να ακολουθεί τα υψηλά στάνταρ της σειράς, με αξιομνημόνευτους χαρακτήρες, έντονο σασπένς, cheesy διαλόγους και ανεπανάληπτα επικές στιγμές που μένουν για πάντα χαραγμένες στη μνήμη, με το συγγραφικό team της Coalition να έχει πλάσει με μαεστρία έναν νέο κόσμο, ο οποίος όμως μοιάζει εντυπωσιακά «οικείος».

Στο σχεδόν δεκάωρο single-player campaign αυτό που σου μένει είναι πάντοτε η σκοτεινή και βαριά ατμόσφαιρα, η οποία όμως σε πολλές περιπτώσεις ελαφραίνει από τις παρεμβάσεις των πρωταγωνιστών αλλά και από τις πλούσιες εναλλαγές των συναισθημάτων που προσφέρει το campaign στους gamers. Ίσως το μόνο μελανό σημείο στο single-player campaing να είναι ότι ο «φουσκωτός» J.D. Fenix σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να πιάσει τα υψηλά στάνταρ «αντρίλας» και «καφροσύνης» του πατέρα του Marcus, αλλά κάπου ίσως και να καταλαβαίνουμε ότι η σύγκριση είναι δύσκολη…

Από τις πρώτες στιγμές στο παιχνίδι οι «παλιοί» αμέσως θα αισθανθούν «σαν στο σπίτι τους», καθώς το gameplay βασίζεται στις νόρμες που έχουμε συνηθίσει από τα προηγούμενα games της γνωστής σειράς. Ο ίδιος third-person cover / shooter μηχανισμός που συνηθίσαμε από τα προηγούμενα entries της σειράς αποτελεί και εδώ το βασικό πυρήνα του gameplay. Οι διαφορές είναι μικρές σε σύγκριση με το τελευταίο τίτλο του franchise, ωστόσο εδώ οι developers της Coalition έκαναν εξαιρετική δουλειά στο να καταστήσουν την εμπειρία ακόμη πιο ομαλή και λειτουργική. Αν και η δράση είναι προβλέψιμη, υπάρχει μία αυξανόμενη ένταση που σε κρατάει στην τσίτα και με κομμένη την ανάσα από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό που διαρκεί ένα firefight.

Και μπορεί να υπάρχει μία αίσθηση επανάληψης, το σημαντικό είναι ότι ο ρυθμός και η ένταση του παιχνιδιού σε κάνει να μην το βαριέσαι ποτέ. Σε αυτό συμβάλλουν τα μέγιστα και τα μοναδικά «παιχνίδια» που έχετε στη διάθεση σας, καθώς οι developers του Gears of War 4 έκαναν πραγματικά εξαιρετική δουλειά στα όπλα του παιχνιδιού. Από το παραδοσιακό και all-time classic Lancer (ναι θα πετσοκόψετε άπειρους εχθρούς με την «chainsaw» προέκταση του) έως την καραμπίνα – Like Gnasher και ορισμένα άλλα BIG weapons όπως είναι για παράδειγμα το επιβλητικό Buzzkill που εκτοξεύει μίνι-πριόνια τα οποία εξωστρακίζονται σε κάθε σημείο του επιπέδου, η αλήθεια είναι ότι σε καμία περίπτωση δεν θα απογοητευτείτε.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να τονίσουμε ότι οι εχθροί αυτή τη φορά έχουν μεγαλύτερη ποικιλία σε σύγκριση με το παρελθόν και η «monster» προσέγγιση των Swarm, οι οποίοι δεν ξεχνούν όμως τις «Locucst» καταβολές τους αναμφίβολα είναι από τα πιο δυνατά στοιχεία του gameplay. Σίγουρα οι ομοιότητες των Swarm με τα μακρινά ξαδέρφια τους είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, παρόλα αυτά έχουν στις τάξεις τους και ορισμένες μονάδες που φέρνουν έναν φρέσκο αέρα στο gameplay του Gears. Για παράδειγμα οι Pouncers αχρηστεύουν την κάλυψη του squad σας, ενώ παράλληλα οι Snatchers και οι Carriers σίγουρα θα προκαλέσουν πολλούς εφιάλτες και… πονοκεφάλους στους gamers. Το στοιχείο του διαφορετικού μπορέσαμε να το διακρίνουμε και στα ρομπότ της Coalition που αν μη τι άλλο ξεχωρίζουν για τον εναλλακτικό οπλισμό τους.

Ανέκαθεν τα παιχνίδια του Gears of War franchise έδιναν ξεχωριστή έμφαση στο multiplayer και σίγουρα το GoW 4 δεν θα μπορούσε να αποτελέσει την εξαίρεση στον κανόνα. Οι developers της Coalition εισήγαγαν έναν σημαντικό αριθμό από multiplayer modes, τα οποία μπορούν με άνεση να κρατήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των gamers, μετά το πέρας του main campaign. Τα κλασικά Team Death Match, King of the Hill και Warzone επιστρέφουν προσφέροντας αρκετές συγκινήσεις, ενώ για εκείνους που ψάχνουν για κάτι πιο εναλλακτικό, τα multiplayer options του Gears of War 4 δεν θα τους απογοητεύσουν, καθώς έχει ετοιμάσει τα Dodgeball, Arms Race και Escalation.


Στο επίκεντρο βέβαια του ενδιαφέροντος βρίσκεται το ανανεωμένο Horde 3.0 mode, στο οποίο καλείστε να αποκρούσετε τους εχθρούς που ορμούν πάνω σας κατά κύματα. Το ενδιαφέρον class system δίνει μία τελείως διαφορετική διάσταση στο παιχνίδι, φέρνοντας παράλληλα στο προσκήνιο το concept της συνεργασίας μεταξύ των παικτών, ενώ αξίζει να αναφερθούμε στην έμφαση που δίνεται στο κομμάτι της στρατηγικής. Παράλληλα, στο παιχνίδι υπάρχουν δεκάδες unlockables που μπορείτε να αγοράσετε είτε μέσω της χρήσης microtransactions, είτε μέσω της πορείας σας στο παιχνίδι. Σε γενικές γραμμές, το online multiplayer τρέχει άψογα και παρόλο που για τη διατήρηση του frame rate έχουν γίνει ορισμένες «ποιοτικές» θυσίες στον τομέα των visuals για να κρατηθεί η κίνηση στα 60 FPS, παρόλα αυτά δε γίνεται να μην εκθειάσουμε την σταθερότητα και την  αξιοπιστία του multiplayer κομματιού, το οποίο επιπλέον διακρίνεται για την μεγάλη ποικιλία που προσφέρει.

Πριν ολοκληρώσουμε το ταξίδι μας στον κόσμο του Gears of War 4, δε γίνεται να μην σταθούμε στα μοναδικά visuals και στην γενικότερη παρουσίαση, που αν μη τι άλλο αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις ανεπτυγμένες hardware δυνατότητες του Xbox One (αλλά και των high-end PCs). Τα εκπληκτικά physics σε συνδυασμό με τα άψογα weather effects (τρελό έπος τα solar lightnings που λυσσομανάνε), η σκοτεινή ατμόσφαιρα που ξεχωρίζει για τον gothic χαρακτήρα και το μοναδικό επίπεδο λεπτομέρειας. Τρέξτε το με το HDR ενεργοποιημένο σε ένα Xbox One S και σίγουρα θα σας αφήσει με το στόμα ανοικτό, ενώ η διατήρηση των 60 fps στο multiplayer χωρίς την παραμικρή απώλεια είναι σίγουρα από τα μεγάλα ατού του τίτλου. Στα ίδια υψηλά επίπεδα με τα visuals κυμαίνεται και η ηχητική απόδοση του GoW 4 με τα εξαιρετικά voice-overs να κλέβουν την παράσταση, ενώ η μοναδική παραφωνία που εντοπίσαμε είχε να κάνει με ορισμένα glitches και κάποια μικρό-bugs που όμως δεν χαλούν την συνολική εμπειρία.


Συνοψίζοντας, είναι εμφανές ότι η Coalition δεν επιχείρησε να δημιουργήσει κάτι από το μηδέν, αλλά προτίμησε να κινηθεί σε έναν πιο «safe» δρόμο, βασιζόμενη στην ίδια πετυχημένη συνταγή που χαρακτήρισε τα προηγούμενα Gears. Εφόσον η φιλοσοφία αυτή δείχνει να πιάνει, τότε για εμάς σε αυτό δεν υπάρχει κάτι το μεμπτό, όμως θα πρέπει να γνωρίζετε ότι εάν αναζητάτε κάτι φρέσκο στο κόσμο του Gears μάλλον θα δυσκολευτείτε να το εντοπίσετε στο GoW 4. Παρόλα αυτά, το μόνο σίγουρο είναι ότι η εμπειρία που προσφέρει θα σας αποζημιώσει και με το παραπάνω, καθώς η σκοτεινή και «brutal» ατμόσφαιρα, ο καταιγιστικός ρυθμός, οι εξαιρετικοί μηχανισμοί του gameplay, το πολυποίκιλο multiplayer και τα υψηλά production values σίγουρα το καθιστούν μία άξια αγορά και ένα game που κρατάει ψηλά την σημαία της σειράς.


0 σχόλια: