Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη απαραίτητα εργαλεία στην τουριστική βιομηχανία

H τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους χώρους στους οποίους ήδη ανθούν νέες τεχνολογίες, όπως η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη, με σημαντικές προοπτικές για το μέλλον καθώς οι ειδικοί εκτιμούν ότι μπορεί να αποτελέσει, περισσότερο από κάθε άλλο πεδίο, τον κλάδο στον οποίο θα εφαρμόζονται όλες οι τελευταίες τεχνολογίες αιχμής στην προσφορά νεότερων, εξυπνότερων, πιο αυτοματοποιημένων, προσωποποιημένων και προφητικών διαδικασιών




Πώς η τεχνολογία αυτή διεισδύει στην ξενοδοχειακή βιομηχανία;
Ο David Chestler από το τμήμα Παγκόσμιων Εταιρικών Πωλήσεων και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της SiteMinder, με πάθος για την εφαρμογή των τεχνολογιών στα ξενοδοχεία, εντοπίζει τα εξής σημεία σε άρθρο του στο ehotelier.com


Οι δημοφιλείς αυτές εφαρμογές προσφέρονται από εταιρίες στην υπηρεσία της έξυπνης εξυπηρέτησης πελατών σε πραγματικό χρόνο χωρίς την ανάγκη ανθρώπινης παρέμβασης. Το Facebook έχει το «M», η Amazon έχει το «Alexa», η Apple το «Viv» και τη «Siri» και η Google ανακοίνωσε την υπηρεσία Assistant. Εξειδικευμένες στα ταξίδια εφαρμογές περιλαμβάνουν τις Lola και Pana.

Oι ταξιδιωτικές εταιρίες, όπως οι Edwardian Hotels London και KLM, χρησιμοποιούν ήδη αυτές τις τεχνολογίες σε δικές τους εφαρμογές.

Εκτιμάται ότι θα αυξηθούν οι ταξιδιώτες που εξυπηρετούνται μέσω προφορικού λόγου και φυσικής αλληλεπίδρασης και μέσω τσατμποτ.

Τα τσατμποτ, τα οποία μπορούν να διαχειριστούν ακόμα και περίπλοκες συζητήσεις, καλούν τους πελάτες να συμμετάσχουν σε ένα ζωντανό σενάριο χωρίς την ανάγκη μεσολάβησης email ή τηλεφώνου.

Τον Ιούνιο η Booking.com λάνσαρε ένα τσατμποτ που συνδέει τα ξενοδοχεία με τους ταξιδιώτες με επικοινωνία 2 κατευθύνσεων, από οποιαδήποτε συσκευή.
Ήδη η Marriott διαθέτει το ρομπότ Mario που υποδέχεται τους επισκέπτες, η Hilton το Connie, η InterContinental το Dash που μεταφέρει αντικείμενα
Τα ρομπότ προκαλούν το χαμόγελο των πελατών, και, ειδικά για τον Mario, μπορεί να βοηθήσει στο τσεκ ιν, να κάνει ομιλία, να επιβλέψει τα δωμάτια, να συζητήσει το μενού και να κάνει παρουσιάσεις




Στο μέλλον προβλέπεται να εισαχθούν τα drones στις υπηρεσίες δωματίου, ακόμα και σε budget ξενοδοχεία, καθώς δεν επιβαρύνουν μισθολογικά το ξενοδοχείο.

Οι έξυπνες τεχνολογίες αναμένεται να έχουν σημαντική επίδραση στην τουριστική βιομηχανία. Σε ιδιαίτερα δυσμενη θέση, σύμφωνα με τον Chestler, βρίσκονται οι ξεναγοί καθώς μπορεί η δουλειά τους να αυτοματοποιηθεί από ρομπότ.

Τα τσατμποτ και οι συζητήσεις μέσω μηνυμάτων θα προσθέσουν μια νέα διάσταση στο μονοπάτι που ακολουθεί ο πελάτης πριν φτάσει στην αγορά. Για παράδειγμα ένας ταξιδιώτης μπορεί να πραγματοποιεί κράτηση από την τηλεόρασή του κατά τη διάρκεια των διαφημίσεων ή από το hands free ενώ οδηγεί.
Από την άποψη του πελάτη θα ήταν μια ευκολότερη μέθοδος κράτησης, ειδικά για κρατήσεις τελευταίας στιγμής.

Θα παρέλθουν οι μέρες των email και των τηλεφωνημάτων. Με το τσατμποτ η ανάγκη του ξενοδοχείου ή του πελάτη για ένα αίτημα συζήτησης ή την κράτηση επιπλέον υπηρεσιών, θα μπορεί να ικανοποιείται στιγμιαία

Οι εικονικοί βοηθοί θα μπορούν να ικανοποιούν οποιαδήποτε απαίτηση πελάτη όπως το φαγητό και το ποτό, τις ανάγκες διαμονής, τα βασικά παράπονα και την πληροφόρηση για ξεναγήσεις


Αυτό απελευθερώνει το υπόλοιπο προσωπικό από το ασχολείται με τη βελτίωση της εμπειρίας επισκέπτη ακόμη περισσότερο και ίσως να παρέχει πιο πολυτελή στοιχεία φιλοξενίας. Η εξοικονόμηση εργατοωρών είτε θα σημάνει την αύξηση των κερδών είτε θα απελευθερώσει χρηματικό ποσό για δαπάνες στη βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, οδηγώντας σε αυξημένες κρατήσεις και έσοδα
 
Σε χαμηλή σεζόν μπορεί να περιορίσει την ανάγκη περικοπών στο προσωπικό
Αν η τεχνητή νοημοσύνη μεταφέρει τον ταξιδιώτη μέσα από τη διαδικασία κράτησης, θα συγκεντρώσει πολύτιμα δεδομένα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την απόκτηση πιο προσωποποιημένων υπηρεσιών βάσει των προτιμήσεων των επισκεπτών, κάτι που με τη σειρά του θα οδηγήσει σε αύξηση των απευθείας κρατήσεων
Οι εφαρμογές μηνυμάτων και τα τσατμποτ θα απομακρύνουν πολλά αγκάθια καθώς η επικοινωνία μεταξύ διαδικτυακών και μη υπηρεσιών θα εξομαλυνθεί. Ωστόσο, είναι σημαντικό για τα ξενοδοχεία να διαθέτουν βελτιωμένη ιστοσελίδα για πλοήγηση από φορητές συσκευές καθώς και ενσωματωμένη μηχανή κρατήσεων. (Από:tornosnews.gr)



Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια