Ο André Borschberg, ο πιλότος του Solar Impulse 2 έχει σπάσει το παγκόσμιο ρεκόρ σόλο πτήσης, χωρίς ανεφοδιασμό ή προσγείωση.
Ο Borschberg, πιλότος και συν-ιδρυτής της Solar Impulse ήταν για περισσότερες από 120 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό ή προσγείωση, σπάζοντας το ρεκόρ 76 ωρών που κατείχε ο Steve Fossett από το 2006, πετώντας με το Virgin Atlantic Global Flyer.
Το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2 κατάφερε να προσγειωθεί στη Χαβάη ολοκληρώνοντας ένα επικό ταξίδι 120 ωρών από τη Ναγκόγια της Ιαπωνίας με μοναδικό καύσιμο την ηλιακή ενέργεια. Το μονοθέσιο αεροσκάφος προσγειώθηκε στη Hawaii στις 5.55 το πρωί τοπική ώρα.
Με τη σημερινή προσγείωση ολοκληρώθηκε το όγδοο σκέλος του ταξιδιού του Solar Impulse 2. Μετά την απογείωση, το αεροπλάνο έμεινε στον αέρα για πέντε συνεχή μερόνυχτα με τον πιλότο να ξεκλέβει εικοσάλεπτους ύπνους για να διατηρήσει τη διαύγειά του.
Το Solar Impulse 2 κάλυψε απόσταση 7.209 χιλιομέτρων καταρρίπτοντας τα ρεκόρ απόστασης και διάρκειας για ηλιακό αεροσκάφος και διάρκειας πτήσης για οποιοδήποτε μονοθέσιο αεροσκάφος με 117 ώρες και 52 λεπτά. Πέταξε σε υψόμετρο 8.634 μέτρων και ανέπτυξε ταχύτητα 61,19 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Με άνοιγμα φτερών που φτάνει τα 72 μέτρα, το Solar Impulse 2 είναι πλατύτερο από ένα Boeing 747-8I, αλλά ζυγίζει μόλις 2.300 κιλά.
Είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το σύστημα πλοήγησης μοιάζει με αυτό των αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης και φέρει τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ που τροφοδοτούνται από 17.248 ηλιακές κυψέλες πάχους 135 μικρομέτρων η καθεμιά (εκατομμυριοστά του μέτρου).
Τα φωτοβολταϊκά προστατεύει ένα φθοριούχο υμένιο συμπολυμερούς ώστε η ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν να αποθηκευτεί σε μπαταρίες πολυμερών λιθίου με βάρος 633 κιλά. Την ημέρα το αεροσκάφος τροφοδοτείται από τον ήλιο, ενώ τη νύχτα από την αποθηκευμένη ηλιακή ενέργεια που του επιτρέπει να αναπτύξει ταχύτητα 100 χιλιομέτρων ανά ώρα.
-Νοιώθω αναζωογονημένος από αυτό το εκπληκτικό ταξίδι- αναφέρει ο Borschberg. -Έχω ανέβει το ισοδύναμο του Όρους Έβερεστ πέντε φορές χωρίς πολλή ξεκούραση. Η ομάδα στο Κέντρο Ελέγχου της αποστολής στο Μονακό (MCC) ήταν τα μάτια και τ΄αφτιά μου. Στο MCC έδωσαν μάχη για να μου αφήσουν τη δυνατότητα να αναπαυθώ και να ανακάμψω, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα ενεργειακά επίπεδα του αεροσκάφους και παρέχοντας τροχιές και στρατηγικές πτήσεων κατόπιν προσομοιώσεων από ηλεκτρονικούς υπολογιστές- πρόσθεσε.
Στο επόμενο σκέλος του ταξιδιού του, το Solar Impulse 2 θα κατευθυνθεί στην αμερικανική ενδοχώρα
Πηγές: www.theverge.com - www.econews.gr
Ο Borschberg, πιλότος και συν-ιδρυτής της Solar Impulse ήταν για περισσότερες από 120 ώρες χωρίς ανεφοδιασμό ή προσγείωση, σπάζοντας το ρεκόρ 76 ωρών που κατείχε ο Steve Fossett από το 2006, πετώντας με το Virgin Atlantic Global Flyer.
Το ηλιακό αεροσκάφος Solar Impulse 2 κατάφερε να προσγειωθεί στη Χαβάη ολοκληρώνοντας ένα επικό ταξίδι 120 ωρών από τη Ναγκόγια της Ιαπωνίας με μοναδικό καύσιμο την ηλιακή ενέργεια. Το μονοθέσιο αεροσκάφος προσγειώθηκε στη Hawaii στις 5.55 το πρωί τοπική ώρα.
Με τη σημερινή προσγείωση ολοκληρώθηκε το όγδοο σκέλος του ταξιδιού του Solar Impulse 2. Μετά την απογείωση, το αεροπλάνο έμεινε στον αέρα για πέντε συνεχή μερόνυχτα με τον πιλότο να ξεκλέβει εικοσάλεπτους ύπνους για να διατηρήσει τη διαύγειά του.
Το Solar Impulse 2 κάλυψε απόσταση 7.209 χιλιομέτρων καταρρίπτοντας τα ρεκόρ απόστασης και διάρκειας για ηλιακό αεροσκάφος και διάρκειας πτήσης για οποιοδήποτε μονοθέσιο αεροσκάφος με 117 ώρες και 52 λεπτά. Πέταξε σε υψόμετρο 8.634 μέτρων και ανέπτυξε ταχύτητα 61,19 χιλιομέτρων ανά ώρα.
Με άνοιγμα φτερών που φτάνει τα 72 μέτρα, το Solar Impulse 2 είναι πλατύτερο από ένα Boeing 747-8I, αλλά ζυγίζει μόλις 2.300 κιλά.
Είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το σύστημα πλοήγησης μοιάζει με αυτό των αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης και φέρει τέσσερα ηλεκτρικά μοτέρ που τροφοδοτούνται από 17.248 ηλιακές κυψέλες πάχους 135 μικρομέτρων η καθεμιά (εκατομμυριοστά του μέτρου).
Τα φωτοβολταϊκά προστατεύει ένα φθοριούχο υμένιο συμπολυμερούς ώστε η ηλεκτρική ενέργεια που παράγουν να αποθηκευτεί σε μπαταρίες πολυμερών λιθίου με βάρος 633 κιλά. Την ημέρα το αεροσκάφος τροφοδοτείται από τον ήλιο, ενώ τη νύχτα από την αποθηκευμένη ηλιακή ενέργεια που του επιτρέπει να αναπτύξει ταχύτητα 100 χιλιομέτρων ανά ώρα.
-Νοιώθω αναζωογονημένος από αυτό το εκπληκτικό ταξίδι- αναφέρει ο Borschberg. -Έχω ανέβει το ισοδύναμο του Όρους Έβερεστ πέντε φορές χωρίς πολλή ξεκούραση. Η ομάδα στο Κέντρο Ελέγχου της αποστολής στο Μονακό (MCC) ήταν τα μάτια και τ΄αφτιά μου. Στο MCC έδωσαν μάχη για να μου αφήσουν τη δυνατότητα να αναπαυθώ και να ανακάμψω, μεγιστοποιώντας παράλληλα τα ενεργειακά επίπεδα του αεροσκάφους και παρέχοντας τροχιές και στρατηγικές πτήσεων κατόπιν προσομοιώσεων από ηλεκτρονικούς υπολογιστές- πρόσθεσε.
Στο επόμενο σκέλος του ταξιδιού του, το Solar Impulse 2 θα κατευθυνθεί στην αμερικανική ενδοχώρα
Πηγές: www.theverge.com - www.econews.gr
0 Σχόλια