Η τεχνητή νοημοσύνη (Αrtificial Ιntelligence, AI), αν και εξακολουθεί να διχάζει ή και να ανησυχεί τους χρήστες, εξελίσσεται σταδιακά σε μια κάθε άλλο παρά αμελητέα τεχνολογική τάση
Ήδη, οι καταναλωτές θεωρούν ότι θα έχει πολύ πιο εξέχοντα ρόλο σε σχέση με πριν τόσο στην κοινωνία, όσο και στο εργασιακό τους περιβάλλον. Για την ακρίβεια, τουλάχιστον ένας στους τρεις προχωρημένους χρήστες του Διαδικτύου, το 35%, δηλώνει ότι θα ήθελε ένα σύμβουλο ΑΙ στην εργασία του, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε ΑΙ ως διευθυντή. Ταυτόχρονα, πάντως, οι μισοί περίπου ερωτώμενοι ανησυχούν ότι πολλοί άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους από ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη.
Ρίχνοντας μια ματιά στο μέλλον, το ConsumerLab της Ericsson παρουσίασε την έκτη έκδοση της ετήσιας έκθεσης καταναλωτικών τάσεων “The 10 Hot Consumer Trends for 2017 and beyond” (Οι 10 κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις για το 2017 και τα επόμενα χρόνια).
“Πέρα από την έκφραση “σε πραγματικό χρόνο”, θα πρέπει να μιλάμε, πλέον, για “χρόνο πραγματικότητας”. Ουσιαστικά, αυτό που ονομάζουμε πραγματικότητα γίνεται όλο και πιο προσωπικό και υποκειμενικό. Οι καταναλωτές όχι μόνο φροντίζουν να περιστοιχίζονται στα κοινωνικά δίκτυα από άτομα που έχουν τις ίδιες απόψεις με αυτούς, αλλά αρχίζουν και να εξατομικεύουν τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν τον κόσμο μέσω τεχνολογιών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας”, διαπιστώνει η έκθεση.
Επίσης:
Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη απαραίτητα εργαλεία στην τουριστική βιομηχανία
Εκτός από την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης, η Ericsson “βλέπει” άλλες εννέα κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις στην τεχνολογία για το 2017 και τα επόμενα χρόνια.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο πλανήτης θα κινηθεί, από το 2017 και μετά, στο ρυθμό του Internet of Things (IoT). Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες εφαρμογές όλο και περισσότερο, ενθαρρύνοντας την υιοθέτηση τεχνολογιών ΙοΤ. Οι δύο στους πέντε πιστεύουν ότι οι συσκευές τύπου smartphone θα μάθουν τις συνήθειες τους και θα εκτελούν αυτομάτως διάφορες ενέργειες για λογαριασμό τους.
Αυτόνομη οδήγηση
Η αυτόνομη οδήγηση είναι άλλη μια τεχνολογία, που κερδίζει τους καταναλωτές. Στο μέλλον, είναι πιθανό τα αυτοκίνητα να μην έχουν οδηγούς. Μάλιστα, ένας στους τέσσερις πεζούς θα αισθανόταν μεγαλύτερη ασφάλεια διασχίζοντας το δρόμο, αν όλα τα αυτοκίνητα ήταν αυτόνομα (χωρίς οδηγό), ενώ το 65% θα προτιμούσε να διαθέτει αυτόνομο αυτοκίνητο.
Μια άλλη τεχνολογική τάση, με την οποία εξοικειώνονται σταδιακά οι καταναλωτές, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι η "Συγχωνευμένη Πραγματικότητα". Σχεδόν τέσσερις στους πέντε χρήστες εικονικής πραγματικότητας (VR) πιστεύουν ότι σε τρία μόλις χρόνια θα είναι αδύνατον να ξεχωρίσουμε την εικονική πραγματικότητα από την φυσική. Οι μισοί από τους ερωτώμενους ενδιαφέρονται, ήδη, για γάντια ή παπούτσια, που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με εικονικά αντικείμενα.
Μη Συγχρονισμένα Σώματα
Όπως επισημαίνει η Ericsson, καθώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα γίνονται πραγματικότητα, θα αυξηθούν τα προβλήματα ναυτίας και τρεις στους δέκα προβλέπουν ότι θα χρειαστούν κατάλληλα χάπια. Ένας στους τρεις θέλει να παίρνει χάπια για τη ναυτία, όταν χρησιμοποιεί τεχνολογία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.
Στο μεταξύ, η έρευνα της Ericsson εντοπίζει άλλη μια τάση την οποία αποκαλεί “Το Παράδοξο της Ασφάλειας κατά τη χρήση Ευφυών Συσκευών”. Σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν, ήδη, συναγερμούς έκτακτης ανάγκης, υπηρεσίες εντοπισμού (tracking) ή ειδοποιήσεις στο smartphone τους. Ωστόσο, μεταξύ αυτών που αναφέρουν ότι χάρη στο smartphone τους νιώθουν πιο ασφαλείς, τρεις στους πέντε δηλώνουν ότι αναλαμβάνουν μεγαλύτερο ρίσκο, επειδή ακριβώς βασίζονται στο κινητό τους.
Κυρίαρχη τάση θα παραμείνουν και τα κοινωνικά δίκτυα. Ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή απ’ όπου μαθαίνουν τα νέα της ημέρας. Και πάνω από ένας στους τέσσερεις δηλώνουν ότι εκτιμούν τη γνώμη των ατόμων που περιλαμβάνονται στις επαφές τους περισσότερο από τις απόψεις των πολιτικών.
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Επιπλέον, πάνω από τους μισούς θα ήθελαν να χρησιμοποιούν γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε να έχουν περισσότερο φωτισμό σε σκοτεινά μέρη και να εντοπίζουν τους κινδύνους. Στο μεταξύ, τουλάχιστον, ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι θα ήθελε να μπορεί να επεξεργαστεί και να αφαιρέσει διάφορα αντικείμενα στο χώρο τριγύρω, που τους ενοχλούν, ενεργοποιώντας τεχνολογίες επαυξημένης ατομικής πραγματικότητας.
Στο μεταξύ, το χάσμα ιδιωτικότητας παραμένει, καθώς δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θέλουν να χρησιμοποιούν μόνο κρυπτογραφημένες υπηρεσίες, ωστόσο οι απόψεις είναι μοιρασμένες. Σχεδόν οι μισοί θα ήθελαν να απολαμβάνουν έναν εύλογο βαθμό ιδιωτικότητας σε όλες τις υπηρεσίες, ενώ πάνω από ένας στους τρεις πιστεύουν ότι δεν υφίσταται πλέον ιδιωτικότητα.
Τέλος, πάνω από δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θα ήθελαν να προμηθεύονται όλα τους τα προϊόντα από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο της Πληροφορικής. Μεταξύ αυτών, οι τρεις στους τέσσερις πιστεύουν ότι αυτό θα συμβεί σε πέντε, μόλις, χρόνια από τώρα.
Η έρευνα
Τα ευρήματα της έκθεσης βασίζονται στις παγκόσμιες ερευνητικές δραστηριότητες του Ericsson ConsumerLab για περισσότερα από 20 χρόνια, καθώς και σε δεδομένα από μια online έρευνα προχωρημένων χρηστών του Διαδικτύου σε 14 μεγάλες πόλεις από όλο τον κόσμο, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016. (από: sepe.gr)
Ήδη, οι καταναλωτές θεωρούν ότι θα έχει πολύ πιο εξέχοντα ρόλο σε σχέση με πριν τόσο στην κοινωνία, όσο και στο εργασιακό τους περιβάλλον. Για την ακρίβεια, τουλάχιστον ένας στους τρεις προχωρημένους χρήστες του Διαδικτύου, το 35%, δηλώνει ότι θα ήθελε ένα σύμβουλο ΑΙ στην εργασία του, ενώ ένας στους τέσσερις θα ήθελε ΑΙ ως διευθυντή. Ταυτόχρονα, πάντως, οι μισοί περίπου ερωτώμενοι ανησυχούν ότι πολλοί άνθρωποι θα χάσουν τη δουλειά τους από ρομπότ με τεχνητή νοημοσύνη.
Ρίχνοντας μια ματιά στο μέλλον, το ConsumerLab της Ericsson παρουσίασε την έκτη έκδοση της ετήσιας έκθεσης καταναλωτικών τάσεων “The 10 Hot Consumer Trends for 2017 and beyond” (Οι 10 κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις για το 2017 και τα επόμενα χρόνια).
“Πέρα από την έκφραση “σε πραγματικό χρόνο”, θα πρέπει να μιλάμε, πλέον, για “χρόνο πραγματικότητας”. Ουσιαστικά, αυτό που ονομάζουμε πραγματικότητα γίνεται όλο και πιο προσωπικό και υποκειμενικό. Οι καταναλωτές όχι μόνο φροντίζουν να περιστοιχίζονται στα κοινωνικά δίκτυα από άτομα που έχουν τις ίδιες απόψεις με αυτούς, αλλά αρχίζουν και να εξατομικεύουν τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν τον κόσμο μέσω τεχνολογιών εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας”, διαπιστώνει η έκθεση.
Επίσης:
Η εικονική πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη απαραίτητα εργαλεία στην τουριστική βιομηχανία
Εκτός από την τεχνολογία της Τεχνητής Νοημοσύνης, η Ericsson “βλέπει” άλλες εννέα κυρίαρχες καταναλωτικές τάσεις στην τεχνολογία για το 2017 και τα επόμενα χρόνια.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι ο πλανήτης θα κινηθεί, από το 2017 και μετά, στο ρυθμό του Internet of Things (IoT). Οι καταναλωτές χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένες εφαρμογές όλο και περισσότερο, ενθαρρύνοντας την υιοθέτηση τεχνολογιών ΙοΤ. Οι δύο στους πέντε πιστεύουν ότι οι συσκευές τύπου smartphone θα μάθουν τις συνήθειες τους και θα εκτελούν αυτομάτως διάφορες ενέργειες για λογαριασμό τους.
Αυτόνομη οδήγηση
Η αυτόνομη οδήγηση είναι άλλη μια τεχνολογία, που κερδίζει τους καταναλωτές. Στο μέλλον, είναι πιθανό τα αυτοκίνητα να μην έχουν οδηγούς. Μάλιστα, ένας στους τέσσερις πεζούς θα αισθανόταν μεγαλύτερη ασφάλεια διασχίζοντας το δρόμο, αν όλα τα αυτοκίνητα ήταν αυτόνομα (χωρίς οδηγό), ενώ το 65% θα προτιμούσε να διαθέτει αυτόνομο αυτοκίνητο.
Μια άλλη τεχνολογική τάση, με την οποία εξοικειώνονται σταδιακά οι καταναλωτές, σε παγκόσμιο επίπεδο, είναι η "Συγχωνευμένη Πραγματικότητα". Σχεδόν τέσσερις στους πέντε χρήστες εικονικής πραγματικότητας (VR) πιστεύουν ότι σε τρία μόλις χρόνια θα είναι αδύνατον να ξεχωρίσουμε την εικονική πραγματικότητα από την φυσική. Οι μισοί από τους ερωτώμενους ενδιαφέρονται, ήδη, για γάντια ή παπούτσια, που επιτρέπουν την αλληλεπίδραση με εικονικά αντικείμενα.
Μη Συγχρονισμένα Σώματα
Όπως επισημαίνει η Ericsson, καθώς τα αυτόνομα αυτοκίνητα θα γίνονται πραγματικότητα, θα αυξηθούν τα προβλήματα ναυτίας και τρεις στους δέκα προβλέπουν ότι θα χρειαστούν κατάλληλα χάπια. Ένας στους τρεις θέλει να παίρνει χάπια για τη ναυτία, όταν χρησιμοποιεί τεχνολογία εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.
Στο μεταξύ, η έρευνα της Ericsson εντοπίζει άλλη μια τάση την οποία αποκαλεί “Το Παράδοξο της Ασφάλειας κατά τη χρήση Ευφυών Συσκευών”. Σύμφωνα με την εταιρεία, πάνω από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν, ήδη, συναγερμούς έκτακτης ανάγκης, υπηρεσίες εντοπισμού (tracking) ή ειδοποιήσεις στο smartphone τους. Ωστόσο, μεταξύ αυτών που αναφέρουν ότι χάρη στο smartphone τους νιώθουν πιο ασφαλείς, τρεις στους πέντε δηλώνουν ότι αναλαμβάνουν μεγαλύτερο ρίσκο, επειδή ακριβώς βασίζονται στο κινητό τους.
Κυρίαρχη τάση θα παραμείνουν και τα κοινωνικά δίκτυα. Ένας στους τρεις δηλώνει ότι τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν την κύρια πηγή απ’ όπου μαθαίνουν τα νέα της ημέρας. Και πάνω από ένας στους τέσσερεις δηλώνουν ότι εκτιμούν τη γνώμη των ατόμων που περιλαμβάνονται στις επαφές τους περισσότερο από τις απόψεις των πολιτικών.
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Επιπλέον, πάνω από τους μισούς θα ήθελαν να χρησιμοποιούν γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας, ώστε να έχουν περισσότερο φωτισμό σε σκοτεινά μέρη και να εντοπίζουν τους κινδύνους. Στο μεταξύ, τουλάχιστον, ένας στους τρεις καταναλωτές δηλώνει ότι θα ήθελε να μπορεί να επεξεργαστεί και να αφαιρέσει διάφορα αντικείμενα στο χώρο τριγύρω, που τους ενοχλούν, ενεργοποιώντας τεχνολογίες επαυξημένης ατομικής πραγματικότητας.
Στο μεταξύ, το χάσμα ιδιωτικότητας παραμένει, καθώς δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θέλουν να χρησιμοποιούν μόνο κρυπτογραφημένες υπηρεσίες, ωστόσο οι απόψεις είναι μοιρασμένες. Σχεδόν οι μισοί θα ήθελαν να απολαμβάνουν έναν εύλογο βαθμό ιδιωτικότητας σε όλες τις υπηρεσίες, ενώ πάνω από ένας στους τρεις πιστεύουν ότι δεν υφίσταται πλέον ιδιωτικότητα.
Τέλος, πάνω από δύο στους πέντε προχωρημένους χρήστες του διαδικτύου θα ήθελαν να προμηθεύονται όλα τους τα προϊόντα από τις πέντε μεγαλύτερες εταιρείες στο χώρο της Πληροφορικής. Μεταξύ αυτών, οι τρεις στους τέσσερις πιστεύουν ότι αυτό θα συμβεί σε πέντε, μόλις, χρόνια από τώρα.
Η έρευνα
Τα ευρήματα της έκθεσης βασίζονται στις παγκόσμιες ερευνητικές δραστηριότητες του Ericsson ConsumerLab για περισσότερα από 20 χρόνια, καθώς και σε δεδομένα από μια online έρευνα προχωρημένων χρηστών του Διαδικτύου σε 14 μεγάλες πόλεις από όλο τον κόσμο, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Οκτώβριο του 2016. (από: sepe.gr)
0 Σχόλια